sobota, 13 listopada 2010

Boję się

I smutno mi, i dręczą mnie przeczucia złe,
Bo nawet ksiądz pobłądzić mógł, pomylić się
I chociaż zna modlitwy sens, wie czym jest grzech
Czy wie, jak uratować nas, czy wie,
Jak wyrwać nas rozpaczy?

To słowa z musicalu "Romeo i Julia" i choć słowa te opisują strach przed uczuciem miłości dwojga kochanków to maja także swój głębszy sens. Wydaje się, że pokazują one niemoc i strach przed zrobieniem czegokolwiek. Z jednej strony chce się zostać w imię tego co łączy, w imię tego co udało się osiągnąć, w imię przyjaźni i miłości ale z drugiej strony pojawia się strach, że można wszystko przegrać i zniszczyć. Chce się także odejść, by pozostawić w pamięci to co piękne, co jest, i z tym pozostać ale pojawia się także strach, że przez to odejście nie uda się już nic więcej zrobić a nawet zniszczyć to co jest, i zranić tych których Bóg nam dał. Boje się i smutno mi, i dręczy mnie przeczucie złe - boję się czy przyjaźń przezwycięży chwile te.
Boję się!
Kto wie, czy dobrze to, czy źle, że
Boję się?
A może lęk przed krokiem złym ostrzegać ma?
Przed błędem mnie ochronić, zmienić plan,
Gdy los chce nam odebrać to, co dał
A w zamian dać samotność...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz