niedziela, 1 grudnia 2013

Wiara bez myślenia jest baśnią.

Bóg mówi w ciszy. Hałaśliwych Bóg nie przekrzykuje. Posłuchajmy więc ciszy.

Uczeni będą szukać, jakie pierwsze słowo powiedział człowiek. Wysyłamy słowo w kosmos. Może ktoś zrozumie. Wiem, jakie słowo powiedział najpierw Bóg: Stań się! (Rdz 1, 3)
I stało się.

Byłoby wszystko piękne, gdyby nie przewrotne myślenie człowieka, które rodzi złe słowa i złe decyzje.

Ale dlaczego buntują się narody? (Ps 2, 1)  Skąd się wzięło zło na świecie? Skąd zbrodnia Kainowa, potop, Babel? Przecież Bóg wszystko uczynił dobrym.

Wąż starodawny, kusiciel kłamca, anioł upadły, Lucyfer – noszący światłość, on pierwszy powiedział Bogu:
Nie będę Ci służył! Diabelskie to słowo!

A co na to szatan? Szatan – elegancki pan, będzie czyhał u drzwi twego domu i będzie czuwał, aby człowiek nie był zbawiony. (por. Rdz 4, 7)

Nieszczęsny ja człowiek. Wiem, że szatan jako lew ryczący krąży, aby mnie pożarł. (1 P 5, 8) Nie bój się! Jest Bóg i czegóż Ci więcej? (J. Kasprowicz)

Jest słowo dobre i złe.
Jest słowo prawdziwe i kłamliwe.
Jest słowo honoru i bez honoru.
Bóg jest Dobrym Słowem,
Bóg jest wierny Słowu,
daje obietnice i dotrzymuje słowa.
Niebo i ziemia przeminą, ale słowa moje nie przeminą. (Mt 24, 35)

Proszę Księdza,
ale ja nigdy nie słyszałem,
żeby Bóg do mnie mówił.
Nie żartuj!
A może nie słuchasz,
może nie pytasz,
może nie szukasz odpowiedzi?
I wszystko czynisz po swojemu.
Dlatego tyle głupich słów mówisz,
dlatego tyle głupstw w życiu czynisz.

Poganie pytają: Gdzie jest ich Bóg? Gdzie jest ich Królowa?
Zniszczyliście winnicę i miażdżycie mój Naród. (por. Iz 3, 14) Nie mamy króla ani wodza, ani proroka. (Dn 3, 26)

Wróćmy jednak do Słowa i do naszego uwierzenia Słowu.

Wiara zawsze jest pytaniem, jest szukaniem.
Boże, gdzie jesteś?
A jeśli jesteś, to czy Ty mnie słyszysz?
Czy mnie widzisz?
Czy wiesz,co w tym Twoim świecie się dzieje?
A jeśli widzisz i słyszysz, to dlaczego milczysz?

Masz odwagę usłyszeć Boga lub spotkać się z Bogiem?

Nie wierzgaj przeciw Bogu.
Powiedz im, że jest Bóg mocny, który ciska gromy, łagodny i dobry, który miłość stworzył.

Sprawdzianem wiary jest modlitwa.
Powiedz mi, jak się modlisz.
Powiem Ci, jaka jest Twoja wiara.
Wiara bez myślenia jest baśnią,
ale wiara jest często męką,
nawet buntem.
Jeśli nie modlisz się do Boga,
musisz się modlić do szatana. (por. Papież Franciszek)

Słyszałem, że straciłaś zaufanie do księży. Ponoć cieszysz się z mojego grzechu.
Spójrz w swoje sumienie. Do mnie możesz stracić zaufanie, ale zaufaj Bogu i Jego Słowu,
a ja też będę Ci potrzebny, gdy na końcu będziesz się spowiadał.

I powie święta Kunegunda:
Jak pan teraz wyglunda? (K.I. Gałczyński)

Fragmenty homilii bp. Zawitkowskiego.

1 komentarz: