wtorek, 28 września 2010

Dzieki Ci Panie za to co nam dajesz.



"Pewnego dnia, gdy synowie i córki jedli i pili w domu najstarszego brata, przyszedł posłaniec do Hioba i rzekł: Woły orały, a oślice pasły się tuż obok. Wtem napadli Sabejczycy, porwali je, a sługi mieczem pozabijali, ja sam uszedłem, by ci o tym donieść. Gdy ten jeszcze mówił, przyszedł inny i rzekł: Ogień Boży spadł z nieba, zapłonął wśród owiec oraz sług i pochłonął ich. Ja sam uszedłem, by ci o tym donieść. Gdy ten jeszcze mówił, przyszedł inny i rzekł: Chaldejczycy zstąpili z trzema oddziałami, napadli na wielbłądy, a sługi ostrzem miecza zabili. Ja sam uszedłem, by ci o tym donieść. Gdy ten jeszcze mówił, przyszedł inny i rzekł: Twoi synowie i córki jedli i pili wino w domu najstarszego brata. Wtem powiał szalony wicher z pustyni, poruszył czterema węgłami domu, zawalił go na dzieci, tak iż poumierały. Ja sam uszedłem, by ci o tym donieść.

Hiob wstał, rozdarł swe szaty, ogolił głowę, upadł na ziemię, oddał pokłon i rzekł: Nagi wyszedłem z łona matki i nagi tam wrócę. Dał Pan i zabrał Pan. Niech będzie imię Pańskie błogosławione!"

1 komentarz:

  1. Anna Kamieńska - Modlitwa Hioba

    Panie naucz mnie milczeć
    naucz milczeć mój język
    i moje wargi
    Naucz milczeć moje serce
    Naucz mnie nie odpowiadać
    na źle postawione pytania
    i fałszywe oskarżenia
    Naucz mnie milczeć
    nawet kiedy mówię

    Naucz mnie milczeć
    kiedy chcę krzyczeć
    kiedy milczenie boli
    Naucz mnie nie skarżyć się
    nie mówić o zmienności życia
    jak ciężkie ono
    jak mało w nim wszelkiego sensu

    Naucz mnie sensu milczenia
    i milczenia sensu

    Naucz mnie abym i w śmierci milczał
    bo są tacy których śmierć
    krzyczy zawczasu do samego nieba

    Naucz mnie modlitwy
    która jest tęsknotą
    i o nic nie prosi

    Naucz mnie milczeć
    zwłaszcza wobec tych
    których kocham
    niech nigdy słowo
    od nich mnie nie rozdzieli

    Naucz mnie milczenia
    chorego zwierzęcia
    milczenia chmury deszczu trawy
    milczenia wieczoru i nocy
    milczenia dobroci
    i wdzięczności
    Panie naucz mnie milczenia snu
    milczenia wszystkich moich umarłych

    Naucz mnie Panie
    swojego
    najgłębszego milczenia

    OdpowiedzUsuń